Dlaczego warto mieć portret biznesowy? Sprawdź te 5 powodów

Rozpoznawalna marka, mocny zespół i mądre przywództwo – te wszystkie cechy składają się na dobry wizerunek. Jego budowanie to jednak proces i trudno pominąć któryś z kolejnych etapów. Jaką rolę odgrywają tutaj portrety biznesowe? Przygotowaliśmy zestawienie kilku sprawdzonych powodów, dla których warto je mieć. Znasz wszystkie?

PORTRETY BIZNESOWE – narzędzie, dzięki któremu osiągniesz cel

Biznesowe zdjęcia portretowe to sposób na przedstawienie Ciebie w interesujący i wielowymiarowy sposób. Na ich podstawie oceniają Cię przyszli klienci czy partnerzy, ale również współpracownicy oraz przedstawiciele konkurencji. Takie portrety mają za zadanie pokazać osobowość, podkreślić profesjonalizm, charyzmę, czy indywidualne cechy, które dają Ci przewagę konkurencyjną. Służą nie tylko dalszemu budowaniu wizerunku, ale także stworzeniu go od podstaw. Jeżeli więc nie wiesz od czego zacząć – odpowiedzią będzie właśnie portret biznesowy.

1. Zdjęcia pracowników – kluczowe pierwsze wrażenie

Ludzki mózg skonstruowany jest w ten sposób, że do stworzenia sobie pierwszego wrażenia o danej osobie wystarczy kilka sekund. W taki sposób podejmujemy wiele małych, ale ważnych decyzji w sieci. Którego specjalistę wybrać? W który link w wyszukiwarce kliknąć? Czy ta osoba jest warta zainteresowania? Spośród innych treści od razu wyłapujemy ludzkie twarze. Zdjęcie portretowe, które wzbudza zaufanie, potrafi być w takim przypadku decydujące.

2. Portrety firmowe – biznes ma ludzką twarz

Chociaż w biznesie liczą się wyniki, nie da się ich osiągnąć bez kompetentnych ludzi – wiarygodnych partnerów czy świetnych pracowników. Kiedy wiemy, kto stoi po drugiej stronie, czujemy mniejszy opór przed rozpoczęciem współpracy. Dobre zdjęcie przy danych kontaktowych daje potencjalnemu klientowi komfort psychiczny i wypełniają lukę informacyjną. Dodatkowo, w ciągu ostatniego roku zrozumieliśmy, jak fajnie jest się widzieć! 

3. Zbuduj zaufanie – efekt aureoli

Nie da się ukryć, że łatwiej nam zaufać i rozpocząć współpracę z osobą o spójnym, estetycznym wizerunku. Jednym z jego elementów jest właśnie dobre zdjęcie portretowe, które podkreśli Twoje zalety. Przygotuj się do niego odpowiednio, a stanie się ono Twoją najlepszą wizytówką!

4. Zdjęcia zespołu – przyjazny wizerunek

Wbrew pozorom portrety to nie tylko aspekt wizualny. Na zdjęciu jesteśmy w stanie przekazać Twój charakter czy podejście do klienta. Szczery, pogodny uśmiech zachęca do podjęcia kontaktu. Odpowiednie pozy pozwolą podkreślić profesjonalizm lub miłe usposobienie.

5. Profesjonalna firma – nie zostawaj w tyle

Firmy, które pokazują swój zespół na stronie internetowej czy w social mediach, są postrzegane jako bardziej profesjonalne. W ciągu ostatnich lat doszliśmy do punktu, w którym budowanie wizerunku w sieci to już właściwie konieczność. Niezależnie od branży potrzebna Ci jest wizytówka, która pozwala nawiązać kontakt. Niech będzie najlepsza z możliwych! 

Leave a Reply