Fotografia Eventowa Kraków

Fotografia eventowa, czyli jak robimy zdjęcia na dużych wydarzeniach

Jak fotografuje się międzynarodowe konferencje, kiedy wszystko następuje po sobie w mgnieniu oka, a zaangażowany tłum spontanicznie reaguje na kolejne wystąpienia prelegentów? Zobaczcie, co wyczarowaliśmy dla marki Eqology, z którą mieliśmy okazję współpracować przy kilku kolejnych eventach.

Zdjęcia z konferencji – tu liczą się ludzie

Pełne niesamowitej energii konferencje marki Eqology odbywają się regularnie, za każdym razem w innym miejscu na mapie Europy. Zaangażowane w projekt osoby przyjeżdżają na nie z całego świata, czyniąc to spotkanie corocznym, bardzo wyczekiwanym świętem gorąco okazywanej radości, wspólnego świętowania sukcesów i celebrowania relacji. Uczestnicy reagują niezwykle żywiołowo i przyjaźnie, gorąco oklaskując prelegentów i uczestnicząc w wymianie zdań między prowadzącym a publicznością. Chętnie pozują do zdjęć, a nawet sami proszą o grupowe portrety. 

Mieliśmy przyjemność dokumentować dwa kolejne eventy – w Amsterdamie oraz Krakowie, a kolejne plany pokrzyżowała niestety pandemia.

Fotografia eventowa – jak to się robi?

Znacznie sprawniej fotografuje się wydarzenia, które posiadają dokładny plan wraz z rozpiską czasową. Tak było również w tym przypadku, dzięki czemu mogliśmy z odpowiednim wyprzedzeniem zapoznać się z kolejnymi etapami konferencji oraz zaplanować, gdzie i kiedy powinniśmy się znaleźć. 

Kiedy wiemy, ile w przybliżeniu potrwa dana przemowa, możemy podzielić ten czas na uchwycenie w naszym reportażu prelegenta oraz reakcji publiczności. Nie zaskoczy nas także robiący ogromne wrażenie wystrzał konfetti, ani wzruszające podziękowania dla najważniejszych gości. Oczywiście nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem, ale ogólny harmonogram daje nam dobry punkt wyjścia i sprawia, że jesteśmy o krok do przodu. W przypadku zdjęć dla marki Eqology, byliśmy w stałym kontakcie z osobą zajmującą się marketingiem, która informowała nas o ewentualnych zmianach w rozpisce. 

Wydarzenie ujęte na zdjęciach – rola fotografa

Podczas robienia zdjęć na eventach zadaniem fotografa jest być jak najbliżej tego, co się dzieje na scenie czy widowni, jednocześnie pozostając niewidocznym, by nie rozpraszać występujących osób oraz gości. Nie boimy się jednak wchodzić na scenę, bo zależy nam przede wszystkim na świetnych ujęciach prelegentów – takie kadry często wykorzystywane są później jako materiały reklamowe z imprezy. Chociaż fotograf stojący niedaleko mówcy nie jest niczym wyjątkowym, dbamy o to, żeby nasz strój był adekwatny do rangi imprezy, najlepiej w stonowanych, nie rzucających się w oczy barwach. 

Zawsze podkreślamy na zdjęciach skalę wydarzenia i skupiamy się na robiących wrażenie aspektach – ilości zgromadzonych osób, oświetleniu czy efektach specjalnych. Podczas robienia zdjęć pamiętamy także o ujęciu na nich logo czy banerów sponsorów, bo to zazwyczaj ważny punkt wszelkich wydarzeń i jeden z wymogów zgłaszających się do nas klientów. Jeżeli jest taka możliwość, oprócz stoiska czy produktów, fotografujemy także ludzi, którzy się przy nim znajdują. 

Leave a Reply