Zdjęcia reklamowe to ważny element komunikacji zarówno dla marek w całości internetowych, ale także tych, które sieć traktują jedynie jako wizytówkę. W obu przypadkach mogą realnie przełożyć się na postrzeganie, a w konsekwencji rozwój i sukces firmy. Sprawdź, na jakie aspekty wpływa dobrze przemyślana i wykonana sesja zdjęciowa Twoich pracowników, produktów czy usług.
Zdjęcia reklamowe – czy każdy ich potrzebuje?
Przez długi czas krążyło przeświadczenie, że o profesjonalne zdjęcia powinni zadbać jedynie właściciele sklepów internetowych, sprzedawcy dóbr luksusowych czy przedstawiciele wielkich korporacji. Później okazało się, że kto znalazł w internecie szansę na przedstawienie swojej oferty, wygrywał, a nadejście pandemii dodatkowo pogłębiło ten proces. Warto więc dobrze się “wyszukiwać” niezależnie od rodzaju działalności, bo zawsze mamy większą szansę na zaistnienie w świadomości odbiorców, niż gdybyśmy tego nie zrobili.
Internet to w dużej mierze medium wizualne, obrazkowe, gdzie to właśnie tego rodzaju treści wiodą prym wśród zdobywania uwagi odbiorców. Zdjęcia i filmy są napędem skutecznej reklamy, a później bezpośredniej sprzedaży. Dlatego tak ważne jest zadbanie o odpowiednią jakość takich materiałów, by w efekcie świadczyły o pozycji i wizerunku Twojej firmy, pozwalając zostawić konkurencję w tyle.
1. Zdjęcia reklamowe – podstawowa użyteczność
Zacznijmy od podstaw – w wielu sytuacjach takie materiały są po prostu niezbędne, bo trudno prowadzić sklep internetowy bez zdjęć produktów. Wydaje się, że ich stworzenie nie powinno być bardzo skomplikowane, ale jest wręcz odwrotnie – taka sesja, zwłaszcza w wersji packshotowej, wymaga sporego zaangażowania. Ustawienie produktów, szczególnie w tych niestandardowych przypadkach, odpowiednie oświetlenie, a następnie określona edycja zdjęcia – to wszystko wymaga doświadczenia. W tym przypadku efekty jednak bezpośrednio przekładają się na sprzedaż, warto więc zdać się na profesjonalistów, którzy posiadają niezbędne studio i sprzęty, a całość zajmie im zdecydowanie mniej czasu.
2. Zdjęcia reklamowe – zadbaj o wizerunek
Wyobraź sobie taką sytuację – zachęceni Twoją działalnością klienci polecają Cię swoim znajomym. Ci, aby uzyskać bezpośredni kontakt, wyszukują Cię w sieci, gdzie trafiają na… no właśnie – to zależy od Ciebie. Ostudzisz ich entuzjazm przypadkowymi zdjęciami (lub – co gorsza – zupełnym ich brakiem, co dodatkowo utrudni pozycjonowanie) czy zachęcisz do podjęcia współpracy przemyślanymi materiałami na odpowiednim poziomie? Do momentu rozpoczęcia wspólnych działań ludzie widzą Cię tak, jak sam się im pokazujesz!
3. Fotografia reklamowa – czy ważna jest estetyka?
Czy tego chcesz, czy nie – ludzie naprawdę widzą różnicę w jakości dobrych i złych zdjęć, ponieważ codziennie zasypywani są różnego rodzaju materiałami. Przestarzałe zdjęcie portretowe, źle oświetlone produkty, strona internetowa z poprzedniej dekady – wiele z tych rzeczy potrafi wręcz zdyskwalifikować Cię w oczach potencjalnych odbiorców, zwłaszcza jeżeli posiadasz na rynku dużą konkurencję, Oczywiście najważniejsza jest realna korzyść, którą przyniesiesz klientom, muszą oni jednak w pierwszej kolejności dać Ci szansę. Warto o tym pamiętać!
4. Sesja zdjęciowa – narzędzie komunikacji
Jeżeli na co dzień komunikujesz się z klientami za pomocą internetu, wiesz, jak nieoceniona jest gotowa baza materiałów, do której będziesz mieć stały dostęp. Nie zawsze możesz na bieżąco fotografować działalność firmy, a zdjęcia zrobione na szybko czy nieodpowiednim sprzętem mogą zadziałać wręcz negatywne. Dlatego dobrze jest mieć pod ręką zdjęcia przygotowane przez profesjonalistów, z którym możesz skorzystać w dowolnym momencie tworząc posty w mediach społecznościowych, reklamy czy wpisy na blogu.
5. Zdjęcia na stronie internetowej – ważna jest spójność
Czy wszystkie zdjęcia na Twojej stronie muszą być identyczne? Nie, ale zdecydowanie ważna jest ich ogólna spójność, którą nadaje m.in. podobne kadrowanie czy styl edycji. Szczególnie ważne jest to w przypadku portretów biznesowych – tutaj zdecydowanie warto zadbać o jednolite (względem wszystkich) tło zdjęć, pozę pracowników czy ogólny poziom formalności. Podobnie jest także w przypadku zdjęć produktowych – tu równie istotne jest osiągnięcie wrażenia spójności.
Rodzaje zdjęć reklamowych
Przeczytaj, jakie mamy możliwości przy organizowaniu zdjęć reklamowych i jakie są zalety poszczególnych rozwiązań! Sprawdź ten artykuł.
Możesz także postawić na film reklamowy, który zaangażuje Twoich odbiorców budując przy okazji dobre zasięgi w sieci. Więcej dowiesz się w zakładce Film reklamowy.