Portrety czy zdjęcia przy pracy? Packshoty czy pokazanie produktu w użyciu? Zdjęcia biznesowe dają nieograniczone możliwości, ale żeby wykorzystać ją jak najlepiej, warto dowiedzieć się nieco więcej. W artykule znajdziecie wiele praktycznych informacji!
Zdjęcia firmowe – od czego zacząć?
Podczas planowania materiałów dla Twojej firmy warto wyjść od dwóch punktów: prawdziwych potrzeb i realnych możliwości. Zastanów się, na czym chcesz się skupić i co jest osią Twojej działalności – do sklepu internetowego niezbędne będą packshoty, dla usług zdjęcia przy pracy, dla freelancera zdjęcia portretowe. Jeżeli Twoja sytuacja jest bardziej skomplikowana, możesz prześledzić, jak robi to Twoja konkurencja i co w ich komunikacji Ci się podoba.
Na podstawie tych wszystkich informacji wspólnie określimy plan działania, który uwzględni Twój budżet i najważniejsze elementy – ustalimy hierarchię ważności konkretnych zdjęć czy filmów, aby jak najszybciej dać Ci niezbędne materiały do wykorzystania.
Przemyśl też, co chcesz pokazać, a co raczej wolałbyś zachować dla siebie. Nie wpadnij jednak w pułapkę myślenia, że Twoja firma nie nadaje się do ujęcia na zdjęciach, bo nie ma ogromnej siedziby czy spektakularnych magazynów. To samo tyczy się rodzaju zdjęć – nawet jeżeli obecnie nie myślisz o filmie reklamowym, może on przynieść Ci wiele korzyści, o czym przekonasz się poznając jego zalety. Niezwykle ważny jest także cel, który takie materiały mają realizować. Zazwyczaj łączą funkcję sprzedażową oraz wizerunkowa.
Na koniec – warto skupić się na myśleniu o swoim biznesie nie tylko pod kątem tego, w którym miejscu jest on obecnie, ale w którym widzisz go za kilka lat, żeby zaplanowane zdjęcia czy filmy stały się kolejnym krokiem w lepszą przyszłość..
Zdjęcia wizerunkowe z ludźmi – pokaż swoich pracowników
Portrety
to jedna z pierwszych kategorii, która przychodzi nam do głowy na hasło “zdjęcia biznesowe”. W dużej mierze to skojarzenie jest prawidłowe – takie zdjęcia wykonujemy dla naszych klientów równie często, co zdjęcia produktów. Portret biznesowy stał się świetnym narzędziem wizerunkowym praktycznie dla każdego, niezależnie od pozycji na rynku czy branży. Stanowi o Tobie zarówno, kiedy jesteś prezesem, kończącym edukację studentem czy freelancerem rozwijającym się w sieci.
Istotą zdjęcia biznesowego jest pokazanie Twojej osobowości i charakteru – portret dostosowujemy do konkretnej osoby. Wykonujemy zdjęcia:
- formalne – w garniturze czy eleganckiej koszuli,
- w stroju pracowniczym – na przykład lekarski kitel czy koszula z logo,
- o swobodniejszym charakterze – w mniej formalnym stroju,
- stylizowane – z atrybutem pokazującym hobby danego pracownika,
- kreatywne – artystycznie łączące różne style fotografii,
- indywidualne – na konkretne życzenie klienta.
W zależności od potrzeb, robimy je w naszym studiu fotograficznym na jednolitym tle, w siedzibie klienta lub tworząc specjalne tło korporacyjne odwzorowujące wygląd biura.
Zastosowanie: stopka maila, zdjęcia do branżowych mediów społecznościowych, firmowa strona z przedstawieniem zespołu, przepustka firmowa, katalog
Efekt: uwiarygodnienie, podniesienie prestiżu firmy, skrócenie dystansu, przyciągnięcie uwagi
Gdzie zrobić portret biznesowy? Odwiedź FOTOSPOT Kraków!
U nas zrobisz profesjonalny portret biznesowy szybko i na miejscu. Oferujemy wygodne pakiety i możliwość umówienia się online. To rozwiązanie idealne zarówno dla firm i osób prywatnych.
Sprawdź FOTOSPOT!
Zdjęcia grupowe
pokazują, że zespół jest zgrany i panują w nim dobre relacje. Trudnością przy wykonywaniu takich ujęć jest fakt, że kilka lub kilkanaście osób jednocześnie musi wyjść na nich korzystnie, ale dzięki naszemu doświadczeniu, jesteśmy w stanie nad tym zapanować. Zdjęcia grupowe, oprócz zalet wizerunkowych i sprzedażowych, są też często po prostu dobrą pamiątką, wpływającą pozytywnie na morale zespołu.
Zastosowanie: firmowa strona internetowa, media społecznościowe, materiały reklamowe, katalog
Efekt: pokazanie spójności zespołu, zaangażowania, mocnej pozycji firmy
Zdjęcia przy pracy
to wizualne przedstawienie Waszego zaangażowania w wykonywane obowiązki. Pozwalają odbiorcy dowiedzieć się więcej na temat Waszej firmy, co przekłada się na wyższe zaufanie i sympatię. Jeżeli na co dzień macie kontakt z klientem, możemy pokazać kolejne etapy Waszej współpracy, przygotowując go na to, co po kolei będzie się działo.
Zastosowanie: firmowa strona internetowa, media społecznościowe, materiały reklamowe, katalog
Efekt: przedstawienie swojej działalności odbiorcom, wzbudzenie zaufania, edukacja klientów o procesie
Zdjęcia produktowe – packshoty, zdjęcia z modelem, lifestylowe
Packshoty
to zdjęcia wykonane na jednolitym (zazwyczaj białym) tle, pokazujące cały produkt z różnych stron. Dzięki tej specyfice, można je w łatwy sposób edytować i umieścić w dowolnym projekcie graficznym. Packshoty pozwalają skupić się na samym wyglądzie produktu, materiałach, z których został wykonany oraz każdym detalu, który może być istotny z perspektywy klienta. Wykadrowane w taki sam sposób, umożliwiają zachowanie spójność i estetyki na stronie internetowej.
Zastosowanie: sklep internetowy, media społecznościowe (reklamy karuzelowe, sklep), katalogi produktowe
Efekt: pokazanie cech i zalet produktów, spójność komunikacji
Zdjęcia stylizowane – z modelem lub w konkretnej aranżacji
to sposób na pokazanie zastosowania Waszego produktu lub usługi, a co za tym idzie – realnej wartości dla potencjalnego klienta. Zdjęcia z modelami to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorcy, a estetyczna aranżacja w łatwy sposób buduje odpowiedni kontekst wokół Waszych produktów. Dzięki zdjęciom stylizowanym, możecie stworzyć wokół Waszej marki wybraną narrację.
Zastosowanie: sklep internetowy, media społecznościowe, katalogi produktowe
Efekt: pokazanie produktu w użyciu, podkreślenie wartości, zbudowanie pożądanego wizerunku wokół marki, przyciągnięcie uwagi, spójność komunikacji
Zdjęcia wnętrz
czyli przestrzeni, którą chcesz pokazać odbiorcom – może to być Wasze biuro, salon, klinika czy warsztat, ale także miejsca świadczące o wiarygodności w prowadzonym biznesie – magazyn, hala produkcyjna czy fabryka. W każdej lokalizacji skupiamy się na podkreśleniu jej zalet, w czym pomaga nam odpowiednie oświetlenie czy ustawienie kadru.
Zastosowanie: firmowa strona internetowa, media społecznościowe, materiały reklamowe, katalog
Efekt: pokazanie poszczególnych lokalizacji, zbudowanie prestiżu i wiarygodności
A może film reklamowy?
Chociaż ten artykuł skupia się głównie wokół zdjęć biznesowych, nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie wspomnieli także o materiałach video. Tak chętnie polecamy je klientom, bo wiemy, jak świetnie im się później sprawdzają.
Zastosowanie: jako reklama w social media, przyciągający uwagę moduł na stronie internetowej, oferta handlowa podczas spotkań biznesowych lub dla klientów indywidualnych, element stoiska na targach branżowych
Efekt: łatwe i przystępne dla odbiorcy przedstawienie zalet Waszego produktu, przyciągnięcie uwagi i zainteresowanie marką, zbudowanie zasięgów w mediach społecznościowych