Jakie zdjęcia biznesowe sprawdzą się w Twojej firmie? Sprawdź!

Portrety czy zdjęcia przy pracy? Packshoty czy pokazanie produktu w użyciu? Zdjęcia biznesowe dają nieograniczone możliwości, ale żeby wykorzystać ją jak najlepiej, warto dowiedzieć się nieco więcej. W artykule znajdziecie wiele praktycznych informacji!

Zdjęcia biznesowe dla Twojej firmy!

Zdjęcia firmowe – od czego zacząć?

Podczas planowania materiałów dla Twojej firmy warto wyjść od dwóch punktów: prawdziwych potrzeb i realnych możliwości. Zastanów się, na czym chcesz się skupić i co jest osią Twojej działalności – do sklepu internetowego niezbędne będą packshoty, dla usług zdjęcia przy pracy, dla freelancera zdjęcia portretowe. Jeżeli Twoja sytuacja jest bardziej skomplikowana, możesz prześledzić, jak robi to Twoja konkurencja i co w ich komunikacji Ci się podoba. 

Na podstawie tych wszystkich informacji wspólnie określimy plan działania, który uwzględni Twój budżet i najważniejsze elementy – ustalimy hierarchię ważności konkretnych zdjęć czy filmów, aby jak najszybciej dać Ci niezbędne materiały do wykorzystania. 

Przemyśl też, co chcesz pokazać, a co raczej wolałbyś zachować dla siebie. Nie wpadnij jednak w pułapkę myślenia, że Twoja firma nie nadaje się do ujęcia na zdjęciach, bo nie ma ogromnej siedziby czy spektakularnych magazynów. To samo tyczy się rodzaju zdjęć – nawet jeżeli obecnie nie myślisz o filmie reklamowym, może on przynieść Ci wiele korzyści, o czym przekonasz się poznając jego zalety. Niezwykle ważny jest także cel, który takie materiały mają realizować. Zazwyczaj łączą funkcję sprzedażową oraz wizerunkowa

Na koniec – warto skupić się na myśleniu o swoim biznesie nie tylko pod kątem tego, w którym miejscu jest on obecnie, ale w którym widzisz go za kilka lat, żeby zaplanowane zdjęcia czy filmy stały się kolejnym krokiem w lepszą przyszłość..

Zdjęcia wizerunkowe z ludźmi – pokaż swoich pracowników

Portrety

to jedna z pierwszych kategorii, która przychodzi nam do głowy na hasło “zdjęcia biznesowe”. W dużej mierze to skojarzenie jest prawidłowe – takie zdjęcia wykonujemy dla naszych klientów równie często, co zdjęcia produktów. Portret biznesowy stał się świetnym narzędziem wizerunkowym praktycznie dla każdego, niezależnie od pozycji na rynku czy branży. Stanowi o Tobie zarówno, kiedy jesteś prezesem, kończącym edukację studentem czy freelancerem rozwijającym się w sieci.

Istotą zdjęcia biznesowego jest pokazanie Twojej osobowości i charakteru – portret dostosowujemy do konkretnej osoby. Wykonujemy zdjęcia:

  • formalne – w garniturze czy eleganckiej koszuli,
  • w stroju pracowniczym – na przykład lekarski kitel czy koszula z logo, 
  • o swobodniejszym charakterze – w mniej formalnym stroju, 
  • stylizowane – z atrybutem pokazującym hobby danego pracownika,
  • kreatywne – artystycznie łączące różne style fotografii,
  • indywidualne – na konkretne życzenie klienta.

W zależności od potrzeb, robimy je w naszym studiu fotograficznym na jednolitym tle, w siedzibie klienta lub tworząc specjalne tło korporacyjne odwzorowujące wygląd biura. 

Zastosowanie: stopka maila, zdjęcia do branżowych mediów społecznościowych, firmowa strona z przedstawieniem zespołu, przepustka firmowa, katalog

Efekt: uwiarygodnienie, podniesienie prestiżu firmy, skrócenie dystansu, przyciągnięcie uwagi

Zdjęcia biznesowe dla Twojej firmy!

Zdjęcia grupowe

pokazują, że zespół jest zgrany i panują w nim dobre relacje. Trudnością przy wykonywaniu takich ujęć jest fakt, że kilka lub kilkanaście osób jednocześnie musi wyjść na nich korzystnie, ale dzięki naszemu doświadczeniu, jesteśmy w stanie nad tym zapanować. Zdjęcia grupowe, oprócz zalet wizerunkowych i sprzedażowych, są też często po prostu dobrą pamiątką, wpływającą pozytywnie na morale zespołu.

Zastosowanie: firmowa strona internetowa, media społecznościowe, materiały reklamowe, katalog

Efekt: pokazanie spójności zespołu, zaangażowania, mocnej pozycji firmy

Zdjęcia biznesowe dla Twojej firmy!

Zdjęcia przy pracy

to wizualne przedstawienie Waszego zaangażowania w wykonywane obowiązki. Pozwalają odbiorcy dowiedzieć się więcej na temat Waszej firmy, co przekłada się na wyższe zaufanie i sympatię. Jeżeli na co dzień macie kontakt z klientem, możemy pokazać kolejne etapy Waszej współpracy, przygotowując go na to, co po kolei będzie się działo. 

Zastosowanie: firmowa strona internetowa, media społecznościowe, materiały reklamowe, katalog

Efekt: przedstawienie swojej działalności odbiorcom, wzbudzenie zaufania, edukacja klientów o procesie 

Zdjęcia biznesowe dla Twojej firmy!

Zdjęcia produktowe – packshoty, zdjęcia z modelem, lifestylowe

Packshoty

to zdjęcia wykonane na jednolitym (zazwyczaj białym) tle, pokazujące cały produkt z różnych stron. Dzięki tej specyfice, można je w łatwy sposób edytować i umieścić w dowolnym projekcie graficznym. Packshoty pozwalają skupić się na samym wyglądzie produktu, materiałach, z których został wykonany oraz każdym detalu, który może być istotny z perspektywy klienta. Wykadrowane w taki sam sposób, umożliwiają zachowanie spójność i estetyki na stronie internetowej.

Zastosowanie: sklep internetowy, media społecznościowe (reklamy karuzelowe, sklep), katalogi produktowe

Efekt: pokazanie cech i zalet produktów, spójność komunikacji

Zdjęcia stylizowane – z modelem lub w konkretnej aranżacji

to sposób na pokazanie zastosowania Waszego produktu lub usługi, a co za tym idzie – realnej wartości dla potencjalnego klienta. Zdjęcia z modelami to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorcy, a estetyczna aranżacja w łatwy sposób buduje odpowiedni kontekst wokół Waszych produktów. Dzięki zdjęciom stylizowanym, możecie stworzyć wokół Waszej marki wybraną narrację. 

Zastosowanie: sklep internetowy, media społecznościowe, katalogi produktowe

Efekt: pokazanie produktu w użyciu, podkreślenie wartości, zbudowanie pożądanego wizerunku wokół marki, przyciągnięcie uwagi, spójność komunikacji

Zdjęcia biznesowe dla Twojej firmy!

Zdjęcia wnętrz

czyli przestrzeni, którą chcesz pokazać odbiorcom – może to być Wasze biuro, salon, klinika czy warsztat, ale także miejsca świadczące o wiarygodności w prowadzonym biznesie – magazyn, hala produkcyjna czy fabryka. W każdej lokalizacji skupiamy się na podkreśleniu jej zalet, w czym pomaga nam odpowiednie oświetlenie czy ustawienie kadru. 

Zastosowanie: firmowa strona internetowa, media społecznościowe, materiały reklamowe, katalog

Efekt: pokazanie poszczególnych lokalizacji, zbudowanie prestiżu i wiarygodności

Zdjęcia biznesowe dla Twojej firmy!

A może film reklamowy?

Chociaż ten artykuł skupia się głównie wokół zdjęć biznesowych, nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie wspomnieli także o materiałach video. Tak chętnie polecamy je klientom, bo wiemy, jak świetnie im się później sprawdzają.

Zastosowanie: jako reklama w social media, przyciągający uwagę moduł na stronie internetowej, oferta handlowa podczas spotkań biznesowych lub dla klientów indywidualnych, element stoiska na targach branżowych

Efekt: łatwe i przystępne dla odbiorcy przedstawienie zalet Waszego produktu, przyciągnięcie uwagi i zainteresowanie marką, zbudowanie zasięgów w mediach społecznościowych

Leave a Reply